Something To Ponder

Before I came to Kuwait, I was a working mother,everyday I leave the house before 7 am and will only be home earliest by 8 pm. Work was stressful and I always envy the non working mothers…why you may ask…well, in my mind I think that they live a very good life…no stress, no problem and no deadline….you’re at home..what could possible be so stressful. So, when my husband got an offer to work overseas… I was so happy because I thought this is my only chance to quit my job and be a housewife…perfect! And now after 2 1/2 years being a housewife, I have to admit that this job is nothing like I imagined…it is far more stressful that office job. You are talking about working 24/7…non stop…well, your house is your work place…cant escape from going to work. The last few mornings I woke up and asked my husband jokingly if I could take MC… he said “of course dear…go ahead and take it…you haven’t utilize any of your 30 days annual MC since last 2 years” ha ha ha… I wish I could…

Below is a part of a note that I got from a friend and I think it is worth sharing. Hopefully it will get some husband thinking…

Seorang lelaki balik rumah.. Dia jadi heran giler.. halaman umah berselerak, surat kat peti pos tak berambil, anak-anak tengah main korek-korek tanah kotor, baju compang-camping, penuh dengan tanah dan kotoran, rambut tak bersikat, tak bermandi.. Masuk ke pintu rumah lagi lelaki tu terkejut. Ruang tamu lagi teruk berselerak. Lelaki tu melaung nama isterinya.. Sepi tiada jawapan. Masuk ke dapur, sinki penuh dengan pinggan mangkuk tak berbasuh, periuk tak bercuci, mencari apa yang boleh dimakan tetapi tiada makanan yang dimasak. Masuk ke bilik air, baju belum berbasuh apatah lagi berendam. Lelaki itu cemas mencari isterinya. Dia bergegas ke tingkat atas melihat isterinya terbaring di atas katil sedang membaca buku.

“Awak sakit ke?” tanya lelaki itu.

“Tak lah”, jawab isterinya ringkas.

“Kenapa teruk sangat rumah kita hari ni?” Tanya si suami lagi sambil meletakkan tangan di dahi isterinya, kot-kot isterinya demam.

“Wahai suamiku, semalam semasa kita bertengkar, abg mengatakan yang saya ini hanyalah suri rumah, duduk di rumah tak sepenat diri abg yang duduk di pejabat, dan abg sering menanyakan apa kerja yang saya lakukan di rumah yang menyebabkan saya merungut kepenatan kadang-kadang..

NAH, HARI INI SAYA TIDAK MELAKUKAN KERJA-KERJA YANG BIASA SAYA LAKUKAN SETIAP HARI”

What do you think???

One thought on “Something To Ponder

  1. Penat mmg penat K.Nis.
    Kcik yg 2 hari seminggu (saturday & sunday) jd housewife pon tau rasa mcm mana.
    tu baru with 2 kids. Imagine like yours..😉
    Tp kerja + working mommy pon penat. Sbb kcik takde maid.
    Tp so far, Alhamdulillah, husband ada gak la menolong.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s